Mijn 1,8 diesel motor slaat niet meer aan

  • Ritalee

    Hallo, ik ben Leo en ben de fiere eigenaar van een Galant 1,8 L turbo diesel van 1991.

    Probleem is nu dat mijn motor niet meer wil aanslaan .

    Ik kan wel starten en de motor draait rond maar slaat niet aan.

    Ik dacht hierbij aan mogelijk een defecte ECU, maar wil daar wel absoluut zeker van zijn.

    Heb een paar jaar geleden een workshop manuel gedownload, maar waarschijnlijk een verkeerde ( amerikaanse modellen )

    en zit nu met het probleem dat ik niet juist weet waar alle mogelijke relais zijn geplaatst die te maken hebben met de

    diesel pompen en bv. de tank, er is namelijk géén toevoer naar de diesel filter.

    Alle hulp is welkom en indien iemand een workshop manuel me ter beschikking zou kunnen stellen dan is dat zeker van harte welkom.

  • frans

    Leo,

    Zoek eerst de motorcode van je Galant.

    Is waarschijnlijk 4D65.

    Deze motor heeft ook gelegen in een Colt en een Lancer (1988-19992)

    Ik kocht recent nog een handboek van deze modellen op marktplaats

    KIjk eens op : www.vaartips.nl Ga onder de D naar dieseltechniek en vervolgens naar de kop : motor start niet of slecht.

    Je krijgt dan een schema met allerhande storingen en mogelijke oorzaken.

    succes.

    Frans

  • Ritalee

    Bedankt alvast Frans voor de reactie,

    Ja ik geloof dat ik al eens een vraagbaak van Colt en Lancer heb gezien, ik ga er alvast op zoek naar.

    Betekent dat ook dat de electrische schema's hiervan ( denk aan lancer ) min of meer overeen komen

    met de Galant ??

    Ik ben er namelijk van overtuigd dat het een elektrisch probleem is, daar ik ben stil gevallen tijdens het rijden

    nog voldoende diesel in de tank had en géén sputterende motor hoorde.

  • Ritalee

    Heb ondertussen een vraagbaak van Colt/Lancer geleend uit onze plaatselijke bibliotheek (goe he !! )

    nog wat dingen uitgetest, voornamelijk elektrisch, en niets gevonden.

    Tot ik toch even mijn distributieriem ging nakijken, tot mijn grote verbazing hing die daar maar slappekes bij

    Maar alléén het bovenste gedeelte gezien.

    Dus morgen weet ik waaraan te beginnen, en mijn vraagbaak komt nu goed van pas !!

    Ben toch min of meer tevreden iets gevonden te hebben maar had dit eerlijk gezegd niet verwacht.