abs spacerunner

  • marcel van dale

    Ik heb de volgende vraag , ik heb o.d (mitsus 4 stuks ) een mitsubishi space runner

    het volgende probleem doet zich voor , na ongeveer 10 meter rijden gaat het ABS lampje aan, volgens de dealer zou het een abs sensor kunnen zijn of een relais van de abs ( mut 2 tester) ik ben aan het zoeken gegaan en de sensor doorgemeten en die was ook goed , ook de bekabeling naar de sensor was goed verder heb ik de relais gecontroleerd en bij 1 van de relais waren de contact punten bijna weg en verbrand, toen een ander relais gekocht , maar deze werkte wel net zo als de oude alleen de bedrading werd gloeiend heet. nu heb ik het vermoeden dat de ABS motor vastzit en niet wil draaien , de auto remt echter als een beer zonder abs , je durft bijna de rem niet aan te raken . wie heeft een idee ?

    Alvast bedankt

  • Mona

    Soortgelijk iets was bij mij gebeurt. De boord computer was toen kapot gegaan. Schijnt een technische storing te zijn die bij de Space Runner wel bekend is. Kosten mij 300 Euro.

    Gr,

    Mona

  • marcel van dale

    Dank jewel voor de reactie , maar ik denk dat ik het gevonden heb, de abs elektromotor heeft waarschijnlijk water binnen gekregen, en het hele motortje zit muur vast, dus ik kan opzoek naar een andere abs unit, trouwens dit is toch een apart geval deze auto, de versnellingsbak lekt olie van binnenuit uit het koppelingshuis de waterpomp lekt. en de auto heeft maar 124000 gelopen, ik heb een lancer kombi exe uit 1989 met meer als 250000 km op de klok , in 1 jaar 22000 km mee gereden, niets aan de hand alleen een beetje olie 1 liter op de 3000 km sleept de vouwagen door frankrijk bult op bult af loopt gemakkelijk 120 met de vouwagen vol beladen etc daarna naar berlijn , daarna naar drachten nog even naar amsterdam, plus de dagelijkse zaken hij klaagt niet.maarja misschien meer geluk met m,n L300 4wd td oh ja ik heb ook nog een lancer evolution

  • Mona

    nou zeg. heb je een garage ofzo? Ik ben al blij met 1 auto en baal dan ook behoorlijk als deze stuk is.

    Gr,

    Mona

  • windkracht13

    Enig idee waarom ik geen remolie uit de leiding van mijn linker achterwiel krijg. De olie gaat wel van de hoofdremcylinder naar de ABS pomp, maar van daaruit niet naar de remcylinder van het linker achterwiel. Het linker voorwiel geeft ook niet spontaan remolie. Gescheiden remsysteem. De auto remt nu maar alleen op links voor en rechts achter. Wie heeft de oplossing.

    Wim

    Het gaat om een Spare Runner 2.4 GDI GLS