Hallo Celeste-liefhebber,
Je hebt in het verleden interesse getoond voor mijn Celeste.
Wellicht heb je tot op heden geen of nauwelijks reactie gehad mijnerzijds.
De reden hiervoor was dat ik door privé-omstandigheden niet meer voldoende achter mijn besluit stond om mijn trouwe Celeste de deur uit te doen.
Aangezien ik nog steeds geen oplossing heb om de Celeste op een verantwoordde manier te stallen, noch voorzie dat ik hem binnen redelijk afzienbare tijd eens goed onder handen kan gaan nemen (3 kleine kinderen) heb ik dit weekend eindelijk het definitieve besluit genomen om hem weg te doen.
Stuur mij nu geen mailtjes terug met; Niet doen, krijg je spijt van e.d., want die heb ik al genoeg gehad en dat heeft het ook zo moeilijk gemaakt om toch tot dit besluit te komen.
Deze mail gaat naar eenieder die eerder al interesse heeft getoond. Diegene die als eerste met een goed (4-cijferig) bod komt mag hem deze of volgende week komen afhalen.
Nu even terug naar de Celeste. Hij is momenteel niet APK-gekeurd omdat er eigenlijk laswerk aan te pas moet komen. Ik zou hem wel met plamuur kunnen dichtsmeren en laten keuren, maar dat wil ik niet doen, om hem zo op een eerlijke manier te kunnen verkopen.
Aan zowel de linker- als de rechterzijde dienen in de balken plaatjes ingelast te worden.
Verder heeft hij ietwat speling op de pitmanarmsteun. Dit zou, volgens de keurmeester, ook via het plaatsen van 2 ringen of een kleine huls om de as, te verhelpen zijn.
Starten doet hij ondanks het regelmatig lange tijd stilstaan nog telkens feilloos.
Voor het geval je niet meer weet om welke Celeste het ging nog even de gegevens samen met het oorspronkelijke verhaal;
Hallo celeste liefhebbers,
Ik heb, met heel veel pijn in mij hart, een mitsubishi Celeste (type
III) te koop. Ik heb hem zelf in 1989 2-hands gekocht en er sindsdien
dagelijks , probleemloos mee gereden. Na een jaar of 8 begon hij er echter
wat grijzer op te worden doordat de toplaag van de lak verweerd was. Omdat
ook de wielkasten steeds verder begonnen weg te roesten heb ik hem in 1998
laten voorzien van nieuw ingelaste wielkasten en waar nodig ook op andere
plekken laten bijwerken. Hij is toen ook weer in de originele kleur
overgespoten. In 2001 bleken de zijbalken toch in een vrij slechte staat te
verkeren, waarna ik deze heb laten vervangen. In 1998 heb ik overigens ook
het interieur geheel in oude staat terug laten brengen. Originele stoelen er
weer in en de bekleding opnieuw laten maken, met gebruik van origineel
materiaal uit diverse andere celestes. (toentertijd nog op de sloop te
vinden). Onlangs heeft hij nog een nieuwe voorruit gekregen, omdat de
originele voorruit spontaan was gebarsten tijdens een weersomslag (levertijd
was overigens 16-17 weken, omdat hij speciaal is aangemaakt). De
kilometerstand is 260.000 zorgeloze km. Bij 250.000 km zijn de
distributieriemen nog vervangen en is hij voorzien van nieuwe bougies, lucht
en olie-filter. Hij is te koop inclusief de originele velgen. Een
voorspoiler en achterspoiler, die hem in mijn ogen net dat beetje extra
geven. Aangezien ik in de loop der jaren ben getrouwd en inmiddels 3
kinderen heb, werd het steeds moeilijker om dat met de celeste bol te
werken, samen met de 3 kinderen op stap ging alleen als ik mijn vrouw thuis
liet, en een kinderstoeltje op de voorzitting plaatste. Nu ben ik onlangs
een lancer van 1991 tegengekomen in een 5-deurs-uitvoering en met weinig km
en toen heeft het gezonde verstand (ook van anderen) het uiteindelijk
gewonnen van mijn gevoel en heb ik de stap maar gemaakt om mijn celeste te
verkopen, omdat ik er domweg de plaats niet voor heb om hem te stallen. Ik
wil echter niets liever dan hem verkopen aan iemand die weet wat hij waard
is en hem wel op de weg kan houden. Ik zoek dus zeker niet iemand die hem
gewoon een beetje afjakkert en vervolgens dumpt.
De gegevens;
Celeste Type III
Bouwjaar 1981
Kmstand 260.000
Verbruik 1:10 tot 1:11 (jaarrond)
Kleur Hudson Silver (donkerbruin/zwart)
Extra's
getint glas
verduisterde achterruit
spoiler voor en achter
originele velgen
Trekhaak
Bij serieuze intresse even een mailtje sturen of bellen met 06-4097 1887.
Biedingen svp per mail en naar waarde……..
De woorden van de voorzitter van de mitshubishi-club over deze celeste:
“ Hij behoort zeer zeker tot een van de betere Celestes….”