aankoop advies Colt 1.1 of 1.3

  • KeesC

    Hallo,

    Ik ben van plan een Colt 1.1 inform te kopen.

    Ik rijd nu Space Star 1.3.

    Ik heb gezien dat de Colt slechts 3 cilinders heeft, maar wel 75 pk. Dat is slechts 8 pk minder dan mijn huidige Space Star.

    Ik vraag me af of ik misschien toch beter de 1.3 dan de 1.1 moet kopen. Aan de andere kant voor die hooguit 2 keer per jaar dat we (met 2 volwassenen en 2 kinderen) richting italie gaan vind ik dat eigenlijk overdreven.

    Wat kan ik het beste doen??? Wie heeft ervaring met 1.1 motor.

  • albert gerlo

    Mijn advies ga voor de 1.3 is een viercilinder en rijdt veel beter heb zelf een nieuwe

    cz3 1.3 had nog liever een 1.5 gehad ik heb liever wat vermogen over dan dat je altijd hoog in je toeren zit om vooruit te komen en daardoor weer hogere slijtage

    en meer benzine verbruik

  • KeesC

    Ok, bedankt voor je advies.

    Is er hier toevallig iemand die in een Colt 1.1 inform (5drs) rijdt?

    Zo ja graag de ervaring die men daar mee heeft.

  • maurice

    hoi met maurice uit brunssum

    Ik werk zelf op nedcar en krijg op 5 dec mijn cz3 1.1inform ik heb ermee gereden,en het loopt heerlijk.

    Mijn advies is rij er eens een keer mee bij de dealer.

    Je moet geen hoogstandjes verwachten in de bergen maar je zult wel versteld staan van de prestatie,s van de 1.1.

    En ik kan je een ding zeggen de kwaliteit is uitstekend,ik kan het weten want ik werk er elke dag.

    groet maurice

  • KeesC

    Hoi Maurice,

    Ik geloof je gelijk, ik heb al in de CZ3 1.5 gereden, ook die rijdt perfect.

    Ik wil een 5 deurs, voor heel mijn gezin.

    Is dat dan nog steeds aan te bevelen een 1.1 voor 4 personen?

  • maurice

    Het is wat albert ook zegt voor hier in de buurt is de 1.1 perfect,ik weet niet hoe de 1.1 zich in de bergen houd.

    Ik heb zelf ook twee kinders en we gaan als we de auto hebben 5-12 die week naar luxemburg,dus over een week kan ik je meer vertellen hoe de 1.1 zich in de heuvels houd.

    Dus als je nog interr hebt ik kijk regelmatig naar deze site ,ik hoor het wel.

    gr maurice

  • KeesC

    Ja graag ben erg benieuwd.

    Ook naar de ruimte voor de bagage van alle 4 pers.

    Groetjes.

  • Hans H

    Ik heb in december 2010 een 1.1 cz3 met airco gekocht,maar het benzineverbruik voor een 1.1 motor valt mij zwaar tegen,ben er al mee naar de garage geweest .

    aangesloten aan de computer maar er mankeerde niets aan,ik heb een rustige rijstijl dus ik begrijp het niet,ik haal 1:12 tot 1:14 en niet meer,in de boekjes staat het anders.

    Valt mij erg tegen,niet qua auto zelf hoor.