carisma 1.8 MSX

  • row

    Gaarne zou ik wat meer willen weten over dit type carisma.

    De MSX uitvoering zijn geloof ik maar +/_ 10 van in Nederland.

    Ik heb helaas geen boekje van de MSX uitvoering.(hij is van 1996).

    wie kan mij helpen.

    Row

  • marco

    hoi row

    ik ben ook wel een beetje carisma gek, dus weet er wel het een en ander vanaf

    een msx is in een kleine oplage op de nederalndse markt gekomen. inderdaad zo'n 10 stuks. ik heb er destijds in 6 van de misschien dus 10 gereden. ik was er altijd zelf een van plan te kopen, maar de kilometrage van die voertuigen was me echt te hoog. ik had er eens in een gereden, die was nog erg moe, maar die was net voor me neus weg. ook degene die ik in belgie bereden had, met leer! was al snel weg, terwijl ik een aanbetaling had gedaan…. (bij de dealer aldaar!)

    het is een zeer luxe uitvoering, alles elektrisch met speciale stoelen en bekleding, vaak hebben ze climate control en ABS. daarnaast ligt er een sterkere motor in, het is een 140pk sterke motor met DOHC blok (dubbel liggende nokkenas) . de msx-en die hier rond rijden zijn destijds voor de japanners die in Bor, in Limburg bij de mitsubischi werkte als “cadeautje” gegeven. de meeste zijn blauw. er rijdt in ieder geval een rode sedan in groningen. waar die andere allemaal zijn gebleven weet ik niet. afgelopen jaar heb ik nog met een mat blauwe sedan uitvoering gerden, met maar leifst bijna 400.00 km! de motor liep perfect, echter voor de rest best afgeracht.

    mocht je nog vragen hebben, laat het maar weten ;-)

    ps als je het voertuig nog hebt, zou ik het leuk vinden t voertuig eens te komen bekijken ;-)

    vrgr

    marco