Probleem met Gloeien diesel

  • Jos

    Ik heb een space wagon diesel van 95. Het relais van de gloeiers blijft ingeschakeld als de motor draaid. (het relais is getest en blijkt goed te zijn)

    Wie kan mij helpen aan het electrisch schema van het gloeisysteem.

    En heeft iemand een tekening waar alle relais/weerstanden en/of tempratuur voeler zit.

    b.v.d

  • Erwin

    Beste jos

    Dat gloeien als de motor loopt is normaal, dit is nagloeien, dit zorgt voor een mooier rond lopen en een schonere uitlaatemissie tijden het warm draaien.

    Na verloop van tijd moeten ze wel stoppen met gloeien, uit mijn hoofd is het na ongeveer 3 minuten.

    Als je hebt opgelet zal je ook opgemerkt hebben dat het toerental van de motor

    ook hoger wordt op het moment dat de gloeiers stoppen.

    Voor eventueel andere vragen kan een goeie dealer je altijd op weg helpen

    Anders autobedrijf ursem 0229-249394.

    vriendelijke groet Erwin

  • Marcel

    Hoi

    je hebt inderdaad een super gloeisysteem welke totdat de motor een bepaalde temp. heeft behaald blijft gloeien, echter:

    Het komt ook vaak voor dat de dynamo niet goed meer functioneert en je gloeisysteem inderdaad blijft gloeien. Vervang dan je dynamo voor een nw exemplaar (let op met “revisie”want er zijn er maar weinig die dat goed kunnen bij eem mitsubishi)

  • ton

    voorgloeien van renault megane van mijn dochter werkt niet waar moet ik naar kijken bij die auto?