Goedkoop tanken

  • Jozias Netelenbosch

    Beste automobilisten,

    SHELL, u weet wel, de grote marktleider, blijft maar de benzine prijzen verhogen.

    Ik vind dat de grens nu overschreden is!!!

    Vanwege de krachtige positie van de SHELL rest mij de enige mogelijkheid nooit meer bij

    deze grote marktleider te tanken.

    Velen collega's, vrienden, familie, enzovoort steunen mij in mijn aktie.

    Ik zou het erg op prijs stellen dat u deze tekst door maild naar iedereen die u kent.

    Met alleen mijn vrienden en kennissen zal ik niets bereiken.

    N.B.; met massaal doormailen en bij de concurrent tanken, kunt u wat tegen deze grootmacht doen.

  • g.peetsold

    niet alleen de shell maar ook de andere “grooten” wit is een begin

    Jozias Netelenbosch schreef:

    >

    > Beste automobilisten,

    >

    >

    > SHELL, u weet wel, de grote marktleider, blijft maar de benzine

    > prijzen verhogen.

    > Ik vind dat de grens nu overschreden is!!!

    > Vanwege de krachtige positie van de SHELL rest mij de enige

    > mogelijkheid nooit meer bij

    > deze grote marktleider te tanken.

    > Velen collega's, vrienden, familie, enzovoort steunen mij in

    > mijn aktie.

    >

    > Ik zou het erg op prijs stellen dat u deze tekst door maild

    > naar iedereen die u kent.

    > Met alleen mijn vrienden en kennissen zal ik niets bereiken.

    >

    > N.B.; met massaal doormailen en bij de concurrent tanken, kunt

    > u wat tegen deze grootmacht doen.

    >

  • Karel Verkerk

    Beste Jozias,

    Begrijpelijk jouw aktie, dat wel, maar het zal niet helpen. Degene die er de dupe van worden zijn in eerste instantie de pomphouders en natuurlijk hun personeel. Ik zit zelf in de scheepvaart en kom veel op tankschepen. Je hebt er geen idee van welke maatschappijen samen werken. Dat doen ze namelijk bijna allemaal. Ik kom het meerdere malen tegen dat een tanker van bijvoorbeeld 2000 ton (dat is dus 2 miljoen liter!!!) van Shell Rotterdam naar bijvoorbeeld Texaco duitsland of Zwitserland gaat. Zo gaat het ook met Exxon (Esso), Gulf, Fina etc etc. Diverse merken, die hier voorheen als benzinepompen voorkwamen, zijn inmiddels verdwenen, maar ze bestaan nog wel voort in groothandels. Ze leveren aan iedereen, dus ook aan Shell, maar ook Shell levert dus aan iedereen. Dat wil zeggen dat als al jouw vrienden en kennissen ergens anders gaan tanken ze bij dat andere merk meer brandstyof weg halen. Meestal kan zo'n maatschappij die vraag ineens niet aan en gaat die brandstof dan weer kopen bij…. nou je snapt het wel neem ik aan.

    Nee als we met de BV Nederland echt iets willen bereiken, zullen we met z,n allen eens heel erg moeten nadenken wat een redelijke winstmarge is, maar ook wat een redelijke belasting is op brandstof en op de voeruigen. Daarvoor moet je bij de politiek zijn. Hoewel het ongelofelijk klinkt; die politiek dat zijn we zelf. Wij kiezen namelijk de bestuurders van dit land.

    Komt er op neer: Probeer je vrienden er eens van te overtuigen om massaal in den Haag aan te kloppen; dan wel met de BV Nederland iets anders te stemmen dan de gevestigde politieke partijen. Het komt er dus op neer dat je moet proberen de politiek er van te overtuigen dat zij in den Haag zitten, doordat wij ze gekozen hebben. Ofwel: Zij zitten daar door ons, maar meer nog; zij zitten er VOOR ons.

    Dat moeten ze dan maar eens laten zien.

    vriendelijke groeten

    Karel Verkerk.