Airconditioning Carisma

  • Martin

    Sinds april 2000 ben ik de gelukkige bestuurder van een Carisma, althans…was een gelukkige bestuurder.

    Sinds april jl. (we spreken over een periode van 3 maanden) ben ik meerdere keren terug geweest naar mijn dealer met de melding dat er iets niet goed zit in het airco-systeem.

    Nee, ik was gek…'k Heb, dankzij het feit dat zij dit niet goed hebben onderzocht, in mei jl. in de berm van de A12 gestaan. Eerst dacht ik dat het buiten mistig was. Niets was minder waar, de airco stond op het punt rook om te zetten in vuur. Van een behaaglijk 19 graden werd het in ongeveer 30 seconden tijd 43 graden in de auto. Woest was ik. Na veel touwtrekken kreeg ik een leenauto en zou men er naar kijken. Ik denk dat dit ook het enige is wat er is gedaan: kijken. Anderhalve maand later stond ik, hilarisch genoeg op het zelfde plekje op de A12, wederom in de berm met een rokend aircosysteem.

    In beide gevallen was ik een week voordat ik in de berm terecht kwam bij de garage geweest met de melding: Jongens, please, kijk even naar m'n auto, want er klopt iets niet. Het is namelijk zo dat de medemens en ik doorgaans bumper aan bumper op de A12 rijden met een stevige vaart. Het begon op te vallen dat de medemens steeds verder uit de buurt van m'n bumper bleef. Een bijkomend verschijnsel bij beide airco-brandjes was namelijk een enorme stank uit de uitlaat.

    Maar nee, ik ben en blijf gek, gestoord, 'k zie spoken enz.enz.

    Alleen..uhh…spoken roken toch niet?

    Binnenkort staat er een camera op m'n achterbank welke voortdurend de ventilatieroosters in de gaten houd.

    Hebben meer Carisma rijders hier last van?

    Zo ja, ben ik zeer geinteresseerd in jullie bevindingen/oplossingen.

    Wat reed m'n ouwe, trouw opeltje eigenlijk lekker…

  • martin

    nee martin spoken zie je niet, wel merk ik dat je geen verstand hebt van techniek. een airco heeft n.l geen bal te maken met je motor hij wordt enkel door je motor aangedreven. ik snap best jou dealer wel als je met zulke rare verhalen bij hem aan komt want hoe ruik jij je uitlaat gassen nou als je in de auto zit? en die “brandjes” wat is er daarna vervangen? ik neem aan dat als er iets in de brand heeft gestaan dat er ook schade moet zijn. nee sorry ik vind dit echt weer een klacht van een persoon die niet weet waar hij over praat.

  • Autobedrijf Peter Ursem

    Wij zijn ook een officieele dealer van Mitsubishi, misschien kunnen wij een keer proberen het probleem op te lossen.

    graag reaktie,

    Autobedrijf Peter Ursem in Hoorn N-H

    pursembv@wxs.nl

    0229-249394

    werkplaats: Erwin

    verkoop: Sandor