controle lampje motormanagement blijft branden

  • Gerrit Derks

    Ik ben in een bezit van een Mitsubitshi Carisma 1.8 gdi bouwjaar 1998.

    Auto krijgt regelmatig onderhoud, echter nu blijft oranje-lampje motormanagement branden. Dit gebeurd direct nadat auto gestart is, en blijft vervolgens branden.

    Ik lees dat het misschien een lamba-sonde kan zijn of een gasklep die blijft hangen. Heeft iemand hier ervaringen mee? ooit dit laten repareren wat zijn ongeveer de kosten?

  • George BIskanter

    Hallo Gerrit,

    Ik heb ook een Mitsubitshi Carisma 1.6 HB, bij mijn auto als ik mijn contact omdraai, gaat het oranje-lampje motormanagement uit en daarna meteen weer branden. Mijn auto staat nu bij de garage en ze zijner nog niet uit.

    Wat mij opvalt bij mijn auto is dat als het lampje uit is doet hij het gewoon.

    Brand het lampje dan kan ik mijn auto wel starten maar slaat niet aan.

    Is dat bij jou ook zo? of blijft jou auto gewoon lopen?

    Wat ik wel zeker weet is, dat als je motor gewoon loopt is er niks aan de hand met je sensoren, ik zelf denk dat het in een relais zit.

    Ik hoop dat het er bij de garage uitkomt.

    Succes George.

  • mevita

    Hoi Gerrit ,

    Heb je het al opgelost, weet je wat het is geweest,

    groetjes Math

  • peter28

    Hallo;

    is al bekend wat het nu geweest is?? Ben ik wel benieuwd naar; ik heb namelijk nu hetzelfde euvel.

    Gr.Peter

  • Arjan

    Hoi lezers,

    Ik heb een Carisma 18 Gls van bj 1996 gehad de auto nieuw gekocht bij de daler.

    Ik heb er veel pech mee gehad ook dat wat jullie nu mee maken.

    Mijn Carisma was de eerst die dat probleem had is ook lang naar gezocht

    wat ik nog weet dat het een sensor was dus is wel te repareren .

    Het is gewoon uitlezen bij de daler kost het minst en de beste op losing.

    Succes.

  • louis

    bij mijn carisma 1998 1.6 aut. blijft af en toe het oranje lampje branden, maar soms ook weken niet.

    nu dus weer wel; ik heb geen vermogenverlies.

    hij start wel daarna maar slaat niet aan….soms met een paar flinke dotten gas gaat het lampje uit en kan je tenminste wegrijden…

    volgens mitsubishi alkmaar is uitlezen gratis… dat ga ik dan maar doen.

    vervelend is het wel allemaal