Navigatiesysteem

  • E. Velthoven

    Goedemorgen,

    Sinds juli 2000 heb ik een Mitsubishi 1.8 GDI Hatchback met navigatiesysteem.

    Nu heb ik enkele vragen mbt. het navigatiesysteem:

    1. zijn er sinds vorig jaar juli nieuwe updates uitgekomen van de Benelux-CD Rom ? Zo ja, hoe kan ik deze krijgen en wat zijn de kosten ?

    2. van welke landen zijn er CD-Rom's

    3. verder een praktisch probleem: zijn de afstanden wel betrouwbaar. Vorige week ben ik gereden van Helmond naar Hedel. Volgens het nav. systeem zou de afstand 76 km. zijn, terwijl ik volgens de gebruikelijke route die ik altijd rijd slechts 51 km. afleg. Ik zowel de optie snelweg J of N gebruikt maar de berekende afstanden zijn veel groter dan de werkelijkheid.

    Verder heb ik nog een ander probleem:

    Als ik rijd met zeer lage snelheid gebeurt het regelmatig dat de motor spontaan afslaat, b.v. bij het fileparkeren of het stoppen voor een rood stoplicht. Zijn er meer mensen met deze ervaring ?

    Voor de rest kan ik zeggen dat deze auto mij heel goed bevalt.

    Alvast bedankt voor eenieders reactie.

    Gr.

    E. Velthoven

  • Ap

    De motor moet waarschijnlijk stationair wat harder ongeveer 900 rpm

    cd's zijn er van duitsland frankrijk scandinavie oosterijk zwitserland italie spanje

    Het verschil in km zit waarschijnlijk in het feit dat het systeem zich onder het rijden corrigeert.

    vrgr Ap

  • Hans

    In punt 3 van je tekst vertel je dat de afstanden v/h navigatiesysteem niet overeen komen met de werkelijkheid.

    je zegt niet of het systeem onderweg de tekst geeft “van de route af” en ik dus aanneem dat je de aanwijzingen van het systeem opvolgd.

    Nu ben ik sinds midden '99 ook een bezitter van een navigatie systeem en ik moet zeggen dat hij het bij mijn tot 14 dagen geleden prima gedaan heeft.

    Nu zit ik met een probleem dat ik geen sateliet meer kan ontvangen (gps-info) maar het systeem wel mijn de route wijst echter 27km uit de koers,anders gezegd,als ik voor mijn huis staat en woonplaats ingeef stuurd hij mijn 27km weg.

    Ik ben hiervoor bij mijn garage geweest en zij hebben het systeem opnieuw ingesteld waarbij je opdrachten krijgt om meer dan 10meter te gaan rijden zodat het systeem hierop kan reageren,ook moet de juiste type auto ingevoerd zijn.

    Mogelijk overmaats banden hebt dan standaard of bv een space wagon bij jouw ingesteld staat die mogelijk (weet ik niet ) standaard een grotere banden maat heeft dan leg je in werkelijkheid natuurlijk meer km's af dan je eigen auto zou doen.

    Anderzijds zou de GPS dit moeten merken en hierin bijsturen.

    Maar nu verder met mijn probleem.

    De garage heeft mijn systeem opnieuw ingesteld en maar dat had geen resultaat.

    Zij hebben kontact gehad met de importeur en deze zei dat het opberg vakje boven op het dashboard pal boven de display eruit zou moeten omdat hier metaal in zit wat het navigatie systeem stoort.

    Hierop zei ik dat dit vakje mijn anders de afgelopen anderhalf jaar niet negatief heeft gestoord en waarom dat nu van de een op de andere dag ineens wel zo zal zijn,plus dat ik nu na meerdere bestemmingen invoeren geen een keer de juist weg werd gewezen omdat het systeem nog steeds niet mijn juiste positie weet te peilen omdat ik geen GPS verbinding heb.

    Nu wordt volgende week het vakje gedemonteerd op advies van de importeur om te kijken of dit de oorzaak kan zijn.

    Wie heeft er voor mijn een andere mogelijkheid om dit probleem op te lossen?

    Ik rijd een spacewagon mocht dit nodige informatie zijn om te adviseren!