mitsubishi space wagon 2.4 lpg

  • siny

    we hebben problemen met overmatige vervuiling van de benzine-injektoren. wie heeft hier nog meer problemen mee?

  • Erwin

    Beste siny

    Het vervuilen van de benzine injektoren van de 2.4 space wagon komt vooral door het weinig rijden op benzine .

    Dat je op lpg gaat rijden is niet meer dan normaal omdat je een gasinstallatie niet voor niets hebt gekocht.

    Alleen de GDI motor van mitsubishi heeft de benzine injektoren direkt in de cilinder

    zitten, de naam zegt het al, Gasoline Direkt Injektion.

    Doordat de neus van de injektor zo heet wordt zal de benzine die in de injektor zit verdampen en alle toevoegingen die in de benzine zitten blijven achter op de injektor opening.

    Hierdoor zullen de injektoren op een gegeven moment verstoppen en de motor gaat erg slecht op benzine lopen en ook slecht starten.

    Waar wij wel een goed resultaat mee hebben is de shell benzine PURA tanken, hier zitten minder vuile stoffen in en de motor blijft schoner, en rij geregeld eens een stuk op benzine.

    Voor eventueel meer vragen, Autobedrijf Ursem 0229-249394

    Vriendelijke groet Erwin

  • angel

    Aangezien hier over GDI gesproken word betreft het hier een recent model mitsubishi en wil ik u vragen om op het bovenste bericht genaamd “radio diefstalbeveiliging ” te reageren?

    BvbDank

  • hans bosch

    Ik heb deze problemen al na 30000km en hierna iedere 10000km komen er weer nieuwe verstuivers in.

    Er zit al een compleet nieuwe motor in, maar dit heeft nog niet geholpen.

    Volgens de garage is een 2 liter motor de oplossing.

    Maar ik heb mijn twijfels.

    Er is mij wel opgevallen dat de verstuivers verbranden als er een langere tijd harder mee gereden is als 120 ( in Duitsland )

  • Eric Zandbergen

    Alle Eigenaren van een 2.4 GDI spacewagon op lpg, en zelfs sommige zonder LPg

  • Erik de Vos

    Mijn auto is van mrt 1999 en heeft al sinds die tijd 2 maanden bij de garage gestaan voor:

    -nieuwe computer

    -nieuw gashuis

    -nieuw stootkleppen

    -schoonmaken injectoren

    -nieuw inlezen computer 4x

    -uitvallen stuurbekrachtiging 2x

    Ik ben er moedeloos van en vind het ronduit schandalig van een auto van DFL 61.000,00.

    Mischien moeten we het probleem samen aanpakken.

    Gr

    Erik de Vos

  • Romain SCHINTGEN

    guten abend , es gibt in holland viele probleme mit space star gdi .in luxemburg habe ich mit dem space wagon 2,4GDI eine leistungsmessung gemacht und der motor hatte nur 98kw.nachdem kompletter zylinderkopf gereinigt wurde , neue nockenwellen und neue tassenstössel , neuer kat mit neuem auspuff und neuer software eingebaut wurden (mit einer dichtung welche abgasrückführung verschliesst) hatte mein 2,4GDI 106kw bei vollgas und kickdown schaltung bei 150 km/h .verbrauch vorher und nachher 13,5-14,5ltr 95-oktan benzin / 100 km .nach 1500km jetzt nur mehr 96kw!es gibt ein sehr grosses problem mit GDI-motoren in europa:der schwefelgehalt im benzin! durch die abgas rückführung verkokst das innenleben des motors immer wieder und damit tritt leistungsverlust immer wieder auf. wer noch probleme damit hat bitte melden , denn einigkeit macht stark!

    Danke

    Romain