Problemen met inspuiting-computers

  • Paul Smit

    De laatste maanden blijken er plotseling problemen te ontstaan met het auto managementsysteem (inspuiting) van de Galant en Spacewagon bouwjaren ‘91 - ’93. De computer ( type MD165144 en MD175144) houdt er van het ene op het andere moment mee op. De auto is dan niet meer bruikbaar. Vervanging kost minstens 2000,- of meer. De importeur is inmiddels op de hoogte van deze klacht en zoekt naar een betaalbare oplossing.

    Heeft u hetzelfde defect bel dan met de importeur. Mij is gebleken dat dit op prijs wordt gesteld. Hoe meer klachten hoe sterker de importeur staat tegenover de fabrikant in Japan. Mitsubishi Motors 023 - 5555230. Vragen naar de heer Wijers (hoofd support)

  • inge van berkel

    Dit probleem heb ik ook maar dan met een spacewagon uit '90. Bij ons start de auto na ongeveer 10 minuten weer en dan kan je weer een paar honderd meter rijden. Wat moet ik hier nu aan doen? Heb de auto net gekocht en voel me wel een beetje bekocht. Wie helpt mij aan een goedkope andere computer of kan hem voor mij maken

    BVD

    Inge

  • Paul Smit

    Ja dit is een lastig en duur probleem dat zich voordoet bij Spacewagon tot ‘93 en de Galant tot ’93. De computers zijn gemaakt door Nippon Denso. Mitsubishi Japan wil er weinig aan doen. Hier zoekt de importeur naar een oplossing. Reparen kan alleen Penders. Hij vraagt daar 1400,- voor. Nog altijd veel te veel geld. Een nieuwe computer kost 1700,- netto af fabriek. Met inbouwen en de marge van de dealer zit je zo op 2800,- Maar eigenlijk is het niet meer dan drie stekkers loshalen en 2 stroeven (de computer zit onder het dashbordkastje rechts)

    Wat je kunt proberen is een aantal sloperijen te bellen. Het monteren kun je dus met gemak zelf doen. Ik had het geluk er eentje te vinden voor een paar honderd gulden en mijn auto (Galant GLSi) rijdt weer perfect.

  • sjon

    als je een nieuwe ECU monteerd dan moet je niet vergeten om hem goed in te regelen, anders slaat de motor steeds af en houdt hij in en zo!!

    GR sjon

  • sjon

    Ja paul, het is inderdaad klo… met die dingen.

    Ik heb er pas een vd sloop gehaald en na vier maanden is het weer prijs, mooi 450 gulden weg.

    Ik heb hem vanmorgen doorgemeten en ja hoor ECU.

    Wel mooi dat je mitsubishi ECU`s met een analoge voltmeter kan uitlezen, dan kan je ook zien of het vermogensrelais nog heel is, want dat kan het ook zijn,alleen loopt dan je brandstofpomp niet.

    Trouwens in Almelo zit een bedrijf die leverd ruil ECU`s, adres heb ik op de zaak daar kom ik nog wel mee.